Óvodánk bemutatkozása
Barátságos zöld szigetként bújik meg Kőbánya városközpontjának emeletes házainak árnyékában négy csoportos, 2016-ban korszerűen felújított óvodánk. A rekonstrukció költségét teljes egészében a Kőbányai Önkormányzat finanszírozta az intézményfejlesztési programja részeként. A beruházás ünnepélyes alapkőletételére 2016. március 22-én került sor. A bontási munkálatok januárban kezdődtek. Az újjáépítés során a teljes szigetelést, a homlokzatburkolatot és valamennyi nyílászárót kicserélték. Az épületen belül új tornatermet is kialakítottak, továbbá új, korszerű villamos és gépészeti hálózatot építettek ki. Felújították a konyhát is, ennek során modern konyhatechnológiai berendezések kerültek elhelyezésre.
Különleges feladat volt a kivitelező cég számára, hogy az intézmény jellegéhez illő külsőt kapjon az épület, ezért a homlokzatot színes, játékos elemekkel díszítették. Remek választásnak bizonyult, hogy éppen Réber László humoros mese- illusztrációjára esett a választás, amely a gyermekek világlátását követi, tükröt tart a felnőttek elé, kissé eltolva a hangsúlyokat. 2017 augusztusában befejeződtek a felújítási munkálatok így az óvodánk az ideiglenes helyéről visszaköltözhetett a megújult létesítménybe. Szeptember elsején már Kőbánya legszebb óvodáját vehettük birtokba a gyermekekkel. :)
Különleges feladat volt a kivitelező cég számára, hogy az intézmény jellegéhez illő külsőt kapjon az épület, ezért a homlokzatot színes, játékos elemekkel díszítették. Remek választásnak bizonyult, hogy éppen Réber László humoros mese- illusztrációjára esett a választás, amely a gyermekek világlátását követi, tükröt tart a felnőttek elé, kissé eltolva a hangsúlyokat. 2017 augusztusában befejeződtek a felújítási munkálatok így az óvodánk az ideiglenes helyéről visszaköltözhetett a megújult létesítménybe. Szeptember elsején már Kőbánya legszebb óvodáját vehettük birtokba a gyermekekkel. :)
Hatalmas kertünket az utcafront felől zajvédő fal védi, a sövények és a fák szűrik a levegőt és adják az árnyékot. Modern, és biztonságos udvari játszóeszközökkel felszerelt udvarunk minden óvodás korosztály számára változatos lehetőséget nyújt a sokoldalú mozgásfejlesztésre.
A gondozott külső kertet igényesen kialakított belső terek egészítik ki. Csoportszobáink egyedi tervezése során elsődleges szempontunk volt a biztonság, minőség, esztétikus megjelenés, praktikum. Barátságos, meleg színhatású kombinálható bútoraink a gyermekek fantáziáját is megindítják játék közben. A gyermekek által használt vonzó és színvonalas eszközök, játékterek önfeledt játékra, sokoldalú tapasztalatszerzésre, felfedezésre kínálnak lehetőséget, melyek a megismerési folyamatok fejlődését szolgálják, elősegítve a projekt szemléletű tanulásszervezési módszer megvalósulását. Rugalmas napirendünk biztosítja a játékidő sérthetetlenségét. Nevelési programunkban alapvető feladatunknak tekintjük a személyiség harmonikus fejlesztését, az erősségek, hátrányok feltárását, támogatását, az értékek megalapozását, megerősítését. Gondos odafigyeléssel biztosítjuk az egyéni követést valamennyi gyerek számára, sajátos eszközeink révén segítjük a kiemelkedő képességű gyerekek differenciált fejlesztését.
Sok öröm forrása a funkciójának megfelelő fejlesztő eszközökkel, sportszerekkel felszerelt világos, tágas tornaszobánk, melyben naponta szervezett és spontán keretek között zajlik az élet.
Külön időt szentelünk az érzelmi nevelés domináns jelenlétére, melyet a művészeti nevelés hangsúlyozásával, a szerdai műhelynapok (ügyes kezek, textiles és mozgásműhely, valamint táncház) szervezésével, a jeles napok megünneplésével teszünk nyomatékosabbá. Az önfeledt vidámság, a felszabadult mozgás, a közös éneklés, népdalok, népi játékok, kismesterségek gyönyörűségének átörökítése segít megőrizni a szűkebb környezetünk népi hagyományait.
Az anyanyelvi nevelés legátfogóbb területe a nevelésnek, melynek gyakorlása által a kisgyermek megtanul tájékozódni a világban és aktív, cselekvő részesévé válik annak. Ezért napi gyakorisággal kezdeményezünk nyelvi játékokat és „beszélgető kört”, melynek keretén belül a gyermekek elmondhatják élményeiket, tanulják a beszédviselkedés alapvető szokásait.
Nevelőmunkánk során tiszteletben tartjuk minden gyermek származását, kultúráját, egyéni képességét, adottságát. Ünnepeink nagy részét nyitottan, szülők részvételével szervezzük.
Pedagógiai tevékenységünket az elfogadás, a következetesség, játékosság, kedvesség jellemzi. Korszerű pedagógiai eljárásokat alkalmazva, megfelelő szakmai hozzáértéssel, innovatív módszerekkel szervezzük a gyermekek életét. A kapcsolatteremtésben felvállaljuk a kezdeményezés szerepét, a tanult tudásból eredő segítségadás során kellő pedagógiai alázattal segítjük meg a hozzánk tanácsért forduló szülőket.
A gyermekek sikeres iskolára történő felkészítésében szakemberek egészítik ki napi munkánkat: fejlesztőpedagógus, logopédus, pszichológus, konduktor, akik szülői igény esetén, szívesen nyújtanak segítséget, adnak lehetőséget konzultációkra.
Egy nevelési év során számos szervezett eseménnyel dúsítjuk a gyermekek mindennapi életét:
- Évente 2x egész napos kirándulásra visszük a középső- és nagy csoportos gyermekeket;
- Megünnepeljük a jeles napokat nyitott formában, érdeklődő szülői jelenlét mellett;
- A családok részvételével sportnapot szervezünk;
- A kerületi zeneiskolások közreműködésével koncerten, hangszerbemutatón veszünk részt;
- Kulturális események keretében látogatunk színházat, múzeumot;
- Rendszeres résztvevők vagyunk a kerületi gyermekek számára rendezett sportvetélkedőkön;
- Az intézményi kapcsolatalakítás során meghívjuk intézményünkbe a volt bölcsődei gondozókat;
- Az első napokban a bölcsődés gyermekeket gondozónőik segítségével fogadjuk;
- Nyílt napokat, heteket szervezünk a szülőknek, ahol betekintést nyerhetnek az óvoda, valamint a csoportok életébe;
- Játszó-, és munkadélutánokra invitáljuk a szülőket;
- Iskolába készülő nagycsoportosainkkal iskolalátogatásra, zeneiskolába megyünk;
- Óvodakezdés előtt családlátogatásra megyünk az újonnan érkező gyermekek családjához;
- Évente 2 alkalommal szülői értekezleteket, és fogadóórákat szervezünk;
- Volt nagycsoportosainkat meglátogatjuk az iskolában;
- Műsorainkkal színesítjük a kerületi idősek klubját;
- Gyermekeink számára külön foglalkozásokat biztosítunk délutánonként (hittan, úszás, foci, judo, Alapozó mozgásfejlesztés).
102 férőhellyel rendelkezünk. Vegyes életkorú csoportokat szervezünk, melyben tágabb lehetőség nyílik a gyermekekkel való egyéni bánásmódra, a differenciálásra.
A gondozott külső kertet igényesen kialakított belső terek egészítik ki. Csoportszobáink egyedi tervezése során elsődleges szempontunk volt a biztonság, minőség, esztétikus megjelenés, praktikum. Barátságos, meleg színhatású kombinálható bútoraink a gyermekek fantáziáját is megindítják játék közben. A gyermekek által használt vonzó és színvonalas eszközök, játékterek önfeledt játékra, sokoldalú tapasztalatszerzésre, felfedezésre kínálnak lehetőséget, melyek a megismerési folyamatok fejlődését szolgálják, elősegítve a projekt szemléletű tanulásszervezési módszer megvalósulását. Rugalmas napirendünk biztosítja a játékidő sérthetetlenségét. Nevelési programunkban alapvető feladatunknak tekintjük a személyiség harmonikus fejlesztését, az erősségek, hátrányok feltárását, támogatását, az értékek megalapozását, megerősítését. Gondos odafigyeléssel biztosítjuk az egyéni követést valamennyi gyerek számára, sajátos eszközeink révén segítjük a kiemelkedő képességű gyerekek differenciált fejlesztését.
Sok öröm forrása a funkciójának megfelelő fejlesztő eszközökkel, sportszerekkel felszerelt világos, tágas tornaszobánk, melyben naponta szervezett és spontán keretek között zajlik az élet.
Külön időt szentelünk az érzelmi nevelés domináns jelenlétére, melyet a művészeti nevelés hangsúlyozásával, a szerdai műhelynapok (ügyes kezek, textiles és mozgásműhely, valamint táncház) szervezésével, a jeles napok megünneplésével teszünk nyomatékosabbá. Az önfeledt vidámság, a felszabadult mozgás, a közös éneklés, népdalok, népi játékok, kismesterségek gyönyörűségének átörökítése segít megőrizni a szűkebb környezetünk népi hagyományait.
Az anyanyelvi nevelés legátfogóbb területe a nevelésnek, melynek gyakorlása által a kisgyermek megtanul tájékozódni a világban és aktív, cselekvő részesévé válik annak. Ezért napi gyakorisággal kezdeményezünk nyelvi játékokat és „beszélgető kört”, melynek keretén belül a gyermekek elmondhatják élményeiket, tanulják a beszédviselkedés alapvető szokásait.
Nevelőmunkánk során tiszteletben tartjuk minden gyermek származását, kultúráját, egyéni képességét, adottságát. Ünnepeink nagy részét nyitottan, szülők részvételével szervezzük.
Pedagógiai tevékenységünket az elfogadás, a következetesség, játékosság, kedvesség jellemzi. Korszerű pedagógiai eljárásokat alkalmazva, megfelelő szakmai hozzáértéssel, innovatív módszerekkel szervezzük a gyermekek életét. A kapcsolatteremtésben felvállaljuk a kezdeményezés szerepét, a tanult tudásból eredő segítségadás során kellő pedagógiai alázattal segítjük meg a hozzánk tanácsért forduló szülőket.
A gyermekek sikeres iskolára történő felkészítésében szakemberek egészítik ki napi munkánkat: fejlesztőpedagógus, logopédus, pszichológus, konduktor, akik szülői igény esetén, szívesen nyújtanak segítséget, adnak lehetőséget konzultációkra.
Egy nevelési év során számos szervezett eseménnyel dúsítjuk a gyermekek mindennapi életét:
- Évente 2x egész napos kirándulásra visszük a középső- és nagy csoportos gyermekeket;
- Megünnepeljük a jeles napokat nyitott formában, érdeklődő szülői jelenlét mellett;
- A családok részvételével sportnapot szervezünk;
- A kerületi zeneiskolások közreműködésével koncerten, hangszerbemutatón veszünk részt;
- Kulturális események keretében látogatunk színházat, múzeumot;
- Rendszeres résztvevők vagyunk a kerületi gyermekek számára rendezett sportvetélkedőkön;
- Az intézményi kapcsolatalakítás során meghívjuk intézményünkbe a volt bölcsődei gondozókat;
- Az első napokban a bölcsődés gyermekeket gondozónőik segítségével fogadjuk;
- Nyílt napokat, heteket szervezünk a szülőknek, ahol betekintést nyerhetnek az óvoda, valamint a csoportok életébe;
- Játszó-, és munkadélutánokra invitáljuk a szülőket;
- Iskolába készülő nagycsoportosainkkal iskolalátogatásra, zeneiskolába megyünk;
- Óvodakezdés előtt családlátogatásra megyünk az újonnan érkező gyermekek családjához;
- Évente 2 alkalommal szülői értekezleteket, és fogadóórákat szervezünk;
- Volt nagycsoportosainkat meglátogatjuk az iskolában;
- Műsorainkkal színesítjük a kerületi idősek klubját;
- Gyermekeink számára külön foglalkozásokat biztosítunk délutánonként (hittan, úszás, foci, judo, Alapozó mozgásfejlesztés).
102 férőhellyel rendelkezünk. Vegyes életkorú csoportokat szervezünk, melyben tágabb lehetőség nyílik a gyermekekkel való egyéni bánásmódra, a differenciálásra.
KüLÖN foglalkozásaink
Foci
Hétfőnként 15:15-16:00. Fizetés utalás formájában.Karate
Nova Karate Sportegyesületünk idén is meghirdeti a Rece-Fice Óvodában zajló előkészítő, mozgásfejlesztő karate foglalkozásait. Foglalkozásaink hatására fejlődik a gyermekek koncentrációs képessége, fegyelme, figyelme, fizikai, egészségi állapota. A korosztályánál fejlettebb, harmonikusabb, összerendezettebb mozgás jellemzi tanítványainkat, melyek hasznosak a gyermekek iskolába kerülésekor. Foglalkozásaink hatására kialakul a mozgás, edzés iránti elkötelezettség, beépül az egészséges életmód igénye. Keddenként 15:00-15:45. Fizetés utalás formájában."Sajtkukac" Alapozó mozgásfejlesztés
A foglalkozások során a mozgást, a beszédet és a gondolkodást kötjük össze. Eredményeképpen pozitív hatással van a gondolkodási folyamatokra, az idegrendszer szerveződésére, fejlődik az egyensúly, a testi- lelki rugalmasság, a mozgás-összerendezettség. Célunk, hogy a gyermekek a nagyfokú iskolai terhelés ellenére kevesebb energia felhasználásával tudjanak jó eredményeket produkálni.Azoknak az óvodásoknak javasolt, akiknek
• mozgása eltér a kortársaitól, vagy túlmozgásos, esetleg nem szeret mozogni,
• figyelme könnyen elterelődik, koncentrációja rövid idejű,
• egyensúlyérzéke labilis,
• beszédfejlődése megkésett, hibás,
• megismerő tevékenységek terén, tanulási folyamatokban elmaradást mutat,
• nem szeret rajzolni, illetve ábrázolása nem korának megfelelő,
• feladattudata és –tartása, valamint kudarctűrő képessége alacsony szintű,
• szociálisan éretlen,
• dominanciája nem alakult még ki.
A csoportok életkor, illetve fejlettségi szint alapján szerveződik. A fejlesztést Állapot felmérő vizsgálat előzi meg.
"Sajtkukac" Gyermek aerobic
A gyermekek élettani, anatómiai fejlettségét figyelembe véve készült a program, a 4- 10 évesek részére. Alapja a safe aerobik, azaz maximálisan óvja az ízületeket, izmokat – ezzel kiküszöböli, kizárja a sérülés lehetőségét. Ennek érdekében nagy hangsúlyt fektetünk a mozdulatok helyes kivitelezésére. A foglalkozások ideje 30- 45 percesek, ahol a gyermekek érzésvilágának és mozgásképességének megfelelő ütemű zenére mozgunk.A gyerekek kezdetben az aerobik alaplépéseit és azok kombinációit sajátítják el a mozgás lekövetésének képességét használva, majd bonyolultabb mozgásformák elsajátítására is képesek lesznek. A program az aerobik sportág rengeteg irányzatát sűríti magába: a koreográfiák között megtalálhatók például a basic, a funky- s, a hip hop, a jazztánc, a néptáncos, a latin- amerikai, és ütemváltós elemek. Ennek eredményeképpen a gyerekek rendkívül sokoldalú ízelítőt kapnak a mozgás világából.
Hatására
• mozgásuk ügyesedik, szebbé, koordináltabbá válik,
• javul testtartásuk, izomtónus-szabályozásuk,
• erejük, állóképességük növekszik,
• fejlődik figyelmük, szeriális gondolkodásuk,
• testsémájuk, térben való tájékozódásuk, biztosabbá válik,
• segíti az oldaliság kialakulását,
• fejlődik ritmusérzékük,
• erősödik önbizalmuk.
Úszás
Ingyenes úszófoglalkozás nagycsoportosoknak a Kőér utcai uszodában. Minden csütörtökön indulunk az óvodából 9:20-kor, külön busszal visszük a gyerekeket.Fejlesztések az óvodában
Fejlesztőpedagógus:
Horváthné Hoppál Szilvia
Logopédus:
Talpai-Szollár Zsófia (Kedd, Csütörtök)
Óvoda pszichológus:
Gyarmati Magdolna (Csütörtök-Péntek)
Horváthné Hoppál Szilvia
Logopédus:
Talpai-Szollár Zsófia (Kedd, Csütörtök)
Óvoda pszichológus:
Gyarmati Magdolna (Csütörtök-Péntek)
